Сергій Савін народився на початку травня 1997-го року на Вінниччині в місті – Могилеві-Подільському, що є останнім прикордонним пунктом на кордоні з Молдовою. Це, певно, і стало його філософією прикордонності, коли кожна сутність мусить бути оснащена чітким глибинним сенсом , аналізом, віком життя і віком смерті,між якими довжелезний поетичний кордон.
В шкільні роки любив географію, історію, уроки національної мови, не любив англійську і був екскурсоводом у музеї імені Миколи Буянова – єдиного національного героя Італії серед українців. Певно, з того часу почав захоплюватися італійською історією, мовою і літературним феноменом «герметизму», серед якої в світові стіни літературного процесу врослися імена – Джузеппе Унгаретті , Еудженіо Монтале , Сальваторе Квазімодо.
У 2013 році захищає роботу з мистецтвознавства «Марія Руденко: життєвий і мистецький подвиг» у Всеукраїнському конкурсі дослідницьких робіт учнів-членів МАНу, де отримує II місце в Україні.
Після отримання шкільного курсу знань у 2014 році вступив до Київського університету імені Бориса Грінченка на спеціальність «журналістика» , за рік навчання залишив обрану спеціальність , продовжуючи прикордонні (метафізичні) пошуки себе вже у стінах Київського національного університету ім.. Т.Г.Шевченка, де донині і навчається.
Працював піарником, екскурсоводом, літературним агентом.
Любить бритонівське поняття «сюрреалізм» у всіх його межах : від Фріди Кало до Емми Андієвської,
захоплюється венеційними дахами і парижською архітектурою.
Не уявляє своє життя без Амадео Модільяні, Олени Теліги, Камю, Сартра і Марини Абрамович.
Сподівається на утвердження у світі екзистенційної психології Віктора Франкла.
СЕРГІЙ САВІН. ПОЕЗІЯ
1.
запалив свічку навпроти твоєї ,
щоб оберігати її сонце ,
називаючи це моєю вірою.…вона дихала приземлено,
немов 7-річна дитина з будинку піклуваннядихала так…
як світяться ребра на чорному фоні
після радіації.дихала….-..-..-..
хотіла існувати
бодай в малій п’ятикутній квартирі,
яку люди називали церквою.віра – не згасати.
щораз невідворотно скрапуючи воском.віра – рятувати
прилегле сонце свічки…
хоча б в цю
писану воском
молоду осінь.віра в твоє світло !!!
в безлюдних містах !!!
в заїжджених тролейбусах !!!
в прокурених залізничних вагонах !!!віра в тебе
яка врятувала мою поминальну релігію.
10.10.2015 САВІН
2.
любити італію означає грати в карти коли ти певен що програв
коли козир - серпень в колоді малої ведмедиці і зайвих шісток
коли кожна дама яка відбиває - більше ніж жінка вона сестра
яка приховує валетів - як італія римський кутоклюбити італію це коли між вами може бути більше ніж шлюб
це коли всі карти биті, а до римського форуму ніхто не дійшов
коли остання гра складається з блефів як венеція із підземних труб
а ти розумієш що ти граєш на легені і національну кровлюбити італію - це коли в Болоньї зникають всі обличчя, крім ДжезУ
який відростив бороду філософії як Умберто Еко свою смерть
любити цю країну - це щоразу відпускати пречисту сльозу
як Мама Санта відпускала від себе Ісуса
не на життя а на його чверть.любити її як любить "tu scendi dalle stelle "* національний бог
який щоночі перед молитвою хреститься в Адріатиці
любити італію - це любити біль який домінує в обох
це відчувати жінку,
з якою
заборонено кохатися.14. 08.2016
* “tu scendi dalle stelle”- найвідоміша італійська колядка в піріод святкування Епіфанії.
3.
Хотів дістатися моря і обжити його берег як старий і мокрий підвал
де час від часу з нічної стелі викрапує газ і цемент
біля будинку де паралізовані авта градом з високого рукава
де спершу поетизуєш кайф
а за добу – дихаєш на смерть
хотів дістатися підводного човна і заселити повітря для двох
де назовні – з пісків і скель цілковито однакова морська глибінь
яка перевертається – як диявол – коли прибувають кораблі на Різдво
зачекаймо різдва
в цьому морі з інтимних стінщоб дістатися повітря і чайок в персональному березі три на три
хай це зона відчуження, і ми ставатимемо чужими лиш раз в добі
на нічному піску я залишив тобі цілунок.
говори до нього…говори…
- і я відчуватиму море
в твоїй солоній губі.
23.09.2016
4.
«життя як червона гілка київського метрополітену.
щоб не вїхати в підземну темінь, необхідно вийти на останній станції перед рухом в тунель*,
але навіть якщо ти проїдеш станцію з виходом на праву платформу -
знай: попереду 12 можливостей вийти до світла
12 назв зупинок де можна сховатися
12 спроб підземного самогубства
…і тисячі секунд ЗМІНИТИ ВСЕ
перед оголошенням :
« Кінцева станція Академмістечко. Звільніть будь ласка вагони».
* Остання станція перед рухом в тунель – ст..м. Дніпро, єдина станція з виходом на праву платформу.
5.
Ти так бинтувала кров на околиці - як віск тіло свічі
вздовж холодних естерів вилитих з цистерни світла
і на палець нанизувала небо ,
як єврейські втікачі
які звикли тримати втечу за цельсієм вітру.ти так бинтувала кров на околиці – як дощі вересневу траву
вздовж дороги де цвяхів більше ніж живих людей
на дорозі де Пантелеймон тицяв зеленку в Ісусову брову
за спиною тримаючи для Марії вінок з орхідей.ти так бинтувала кров що я слухав – як цокотить пульс
і бачив як втомлюються жінки що ходять по крові як сходах
ти просто була тією яка слухала внутрішній блюз
в лікарні …
на кухні…
…і в брудних переходах.
09.07.2016
6.
Розвідка звуків збирала хрипи крізь бетоні стіни 13-ти по верхівок
коли на одному з поверхів вона дихала йому у південне вухо
тоді їхні погляди розбивалися,як апельсини,падаючи з вантажівок
і вони цілувалися – подекуди стабільно
але якось скупо.між ними був ендосимбіоз – іноді звуковий,назовні – біологічний
де співжиття в’язало цілу урбаністику на кінчиках між пальцями
де кожна споруда притулена до неба - телефонічна
наче на дроті музиканти,
які не стануть коханцями.вони вигадували босоногі звуки наосліп як спудеї незнаних консерваторій
і кожен шанс померти від музики не закінчувався по-англійськи
коли їхні погляди розбивалися, як апельсини фантасмагорій
він її цілував
з витримкою
ірландського віскі…
7.
перев’язував пам'ять як кровотечу в будинку де століття не було бинтів
і ґудзував паростки ласки на покірних збитих колінах
я хотів оберігати твою кров - як ґрунти темряву для кротів
мовчки маскуючи світло на чорних стінах.я хотів оберігати твої вії від напруги яка висихала на вітрах
як цятки вологи під шапкою силабо-тоніки спеки
коли ти усміхалася сонцю – промені ховалися на стовпах
відчуваючи ревнощі і небезпеку.коли ти падала в зайве тіло – як вірус чужих реакції в кров
хоч знала що на тебе чекає сто восьмий удар
я перевязував пам'ять як кровотечу німих побудов
коли ти слухала голос судини,
як Сімону де Бовуар.
8.
Вона відчувала мільйони звуків серед мільярдів букв
як будівники - цигарку під вологим тонким цементом
дівчинко в арт-просторі акустики і розлук
ти як море втомилась від звуків
в своїй плаценті.і скільки б ти не мовчала – в арт-хаузі чужих дощів
і скільки б не тримала цигарку – як небіжчика в останню північ
я чутиму твій голос ТАМ де бозя везе калачі
я чекатиму на твій голос
де ще не померли півнідівчинко в арт-просторі часу де непритомні цифри мовчать
в технічних саркофагах двадцять першої епохи
ти продовжуєш вірити звуку
як в пастернака ще вірить свіча
напередодні інтуїтивно вивчивши його кроки.дівчинко мила дівчинко цей вечір – музичний маршрут
незмонтований необрізаний де звуки твої і нічийні
і кожен фрагмент – унісон усіх спокут
і кожна ілюзія – рух на 9-ій хвилі.
9.
«озброєна жінко!…як рідко живеш між туманами?»
кричали тобі чоловіки з найвищих материків
ти ставала на пальці втоми, які в черзі дощили ранами
на тілі скоцюрблених небом
несподіваних літаків.невидима жінко. над якими ридала стихіями ?
як бог завантажував в долю холодних чоловіків
час від часу ставала брутальною
як годинники над повіями
коли стрілка мізинця в тріщині
шукала своїх батьків.не впіймана жінко…о котрій вмикаєш будильники?
щоб іти на втечу від себе – в онлайні на денці ваги
жінко моя замучена.
втомою від світильника
ти втретє молилась за того
кого зневажають Боги.
10.
ти йдеш по канатній дорозі – де не має ні ям ні кисню
цитуєш впівголоса канта і НЕ довіряєш ідеям
я заходжу в твої долоні як в щойнозбудоване місто
де кожен квадрат і лінія- між тандемом і колізеємметафізика в русі чується надто безкарною
коли в стінах долонь замість долі - сухі манекени
хоч ти живеш в порожнечі – маючи свій акваріум
болі тебе засвічують як привиди у ренгеніі хоч мені видається що філософам з нами затісно
і кожен регіон пальців специфічний для виживання
ми з тобою з зони чорнобиля – інфіковані єдиним тиском
серце б’ється по-різному.
відчуваємо територіально
11.
Пам'ять скановує голос що звук вириває гранатами
повітря обірване містом як струм зайшло у дроти
чую звикає мозок – до тієї що скоро вбиватиме
Цвяхи у мої легені - як в деревяні хребти
нерви мої як система запозичені з залишків тиші
кожен нейрон формує не тканину нервову а день
коли вона наближається – її очі стають темнішими
хоч я не соромлюся зору
АЛЕ кожен погляд- рефренненаче в асиміляції дУмки питань поезії
речення далі хитаються у СЮРнереальній формі
наче це кроки у відстань де швидкість немає обмеження
і шум тебе не зупинить – коли почуття сонорнеПам'ять скановує голос – і звук виринає гранатами
повітря уже не повітря а межі твоїх приходів
і знаєш – я все одно попри все чекатиму
тебе
у мільярді знесилених пішоходів.
19.04.2016 3-05
12.
Замовчував співвідношення літер яких любити не варто
циркулярами в нігтях памяті і язику
але тексти циркулювали всередині як повітря в плацкартах
не в моєму вагоні.
з квитком роздрукованим на піску
де всі дати і лінії – наполегливе вивіряння формул
і жодна з них не готова лягати в папір
так я люблю твій запах.
він повертає мене на платформу
з якої я не повернуся але ти не вір
і лиш не мовчи тиша не прагне довільних ритмів
бо хочеться взяти в танець ноги долоні й губи
але я не танцюю бо танець – не цілунок на бритві
бо мої краплі крові давно осіли на зуби.
але літатиму якщо стоятимеш на злітній смузі
і навіть не впаду в асфальт чужого аеродрому
я ще сотні днів себе запевнятиму що ми друзі
і летітиму – з падіннями АЛЕ свідомо.
03.04.16
13.
Його залишають клапани. Аорта гримить без крові
серце ж моє замулене ритми твої випадкові
імпульси заміновані кроками у судинах
вибухни діафрагмою - ревністю у клітинах.
вибухни ендокардом з ніжністю у бетоні
просто злякайся падай – лиш не в її долоні
з будь-ким і де. не прагни в власність її волосся
це лиш набута вада ! легеням її довелося
…потребувати вчасно - тиснути горло від диму
тікати у капіляри від погляду як карантину
де віра лише аналіз коли все життя здиміло.
ставлю в сповіді кому - і поруч тіло Аттіла
і скільки б не сповідався на цьому глухому папері
засинатиму псом під місяцем.
що дивиться в її двері.
14.
вона навчено дихала і стріляла в морози
одним дублікатом пульсу наче вцілілим жестом
і кожен подих між нами - вривався анабіозом
як звуки між аритмією – як слово між палімпсестом
між нами немає напрямку і колії заміновано
і хоч я щодня босоніж не хочу іти з вокзалу
зостанусь (навіть як виженуть) АЛЕ реабілітований
як той хто чекав відвертості і зазнавав провалувона навчено дихала , а я - ще слухав морози
як кардіо-лікар серце записане на диктофон
де кожне биття - голос переслуханий під наркозом
де кожне биття - голос не записаний на мікрофон
15.
Холод заломлював лікті – в усі 220 болю.
квадрат. сантиметр і рух – предтеча інферно-муки
де прострація - не кордон любові і алкоголю.
де ти електрична візія. Ні взяти, не оминути.де тебе не було по суті. Чи була у моїх теоріях
на терезах сліпих вечорів, які залишилися снами
ти навіть не довжина моєї єдиної траєкторії
ти дівчина, яку НЕ Я торкатимусь губамиі як тебе не любити – ну як? у квантовій локації
де крок. ковток і дотик – спростовується дощами
і кожне моє вертання – це поетична імітація
якщо ти ще потребуєш цієї нестями.
16.
ВІНСТОН ЛЕННОН , ЙОКО – і ми
Ти знаєш?
…якби я не був малою людиною
всередині нереалізованої любові,
я би надовго став рок-музикантом
в старому районі Нью-Йорка.
…якби ти була для мене меншою
(хоча б на відстань меншою) -
я б не зголював бороду,
і навіть на її пагорбах – звучав би саксофон …
в ритмі голосу -
схожого на твій…
в такті бек-біту
Ерла Палмера.
…якби я міг стати Вінстоном Ленноном -
я б ним став –
щоб дивитися на зморшки твоїх очей і губ,
як Джон НА Йоко.
…став би Великим ,
щоб жити з тобою в маленькій пластівці
невипущеного альбому.
…щоб з нього ми виходили:
а) – на музику
б)- на поцілунок,
- і невідворотно повертались в повний склад одного тіла
на двадцять пальців музичної ніжності.
…ми б створили гурт «PLASTIC ONO BAND»,
цуралися б бороди Ісуса
читали б Тімоті Лірі
і раз на рік відмовлялися одне від одного,
- ЩОБ вчергове змерзнути ,
як холодний час - в картонних коробках.
і вчергове – знепритомніти.
від тісноти,
на яку лише здатні полишені тіла…
ТИ ЗНАЄШ !!!
!
Я би став будь-ким,
якщо всередині моєї маленької людини
житиме
Велика ТИ!
13.10.2016 САВІН