Шкільна освіта

Дбаємо про безпеку дитини!

До уваги вчителів початкових класів, вихователів груп продовженого дня, заступників директорів із навчально-виховної роботи у початкових класах – новий методичний посібник «Заняття з основ безпеки життєдіяльності. 1-4 класи» (видавнича група «Основа», Харків, 2020).

Автори – методист КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР» Еліна Заржицька та канд. філол. наук, заступник директора з освітньої діяльності КЗ «Гімназія № 6» Камʼянської міської ради» Олена Федіна.

Пропонований методичний матеріал допоможе провести якісні уроки з предметів «Я досліджую світ», «Мистецтво», під час виховних та тематичних годин спілкування, донести до учнів важливу інформацію в невимушеній ігровій формі. Цей збірник стане в пригоді не лише під час засвоєння учнями програми, а й сприятиме розвитку м’яких навичок (soft skills), критичного мислення, що відповідає провідній ідеї Нової української школи.

Казкотерапія, як сучасний європейський напрямок розвитку дитини (на матеріалах творчості Еліни Заржицької)

Шматко Карина Вікторівна, учениця 9 класу КЗ “Гімназія № 6” Кам'янської міської ради

Науковий керівник: Федіна Олена Володимирівна, заступник директора з навчально-виховної роботи КЗ “Гімназія № 6” Кам’янської міської ради

ВСТУП

Сучасна дитяча література різноманітна та багатогранна. Однак тішить, що, серед творів розважального характеру є й такі, що здатні поглибити знання, пробудити національно-патріотичну свідомість, допомогти подолати страхи, розв’язати конфліктні ситуації, навчити жити у злагоді з собою та соціумом.

Актуальність роботи полягає у дослідженні сучасних казок, покликаних на допомогу дитині. Недарма наші пращури розповідали дітям казки. Таким чином вони вчили дітей основним засадам самопізнання та самосвідомості. Досліджувана нами казкотерапія, як модний європейський напрямок, має на меті допомогти малечі усебічно розвиватись.

Мета роботи: дослідити шляхи використання та дієвість сучасного методу казкотерапії на матеріалі творів української дитячої письменниці Еліни Заржицької.

«Мандрівка організмом людини» - методична розробка уроку

Інтегрований урок з дисциплін: «Я досліджую світ», «Образотворче мистецтво» в 1 класі Нової української школи

Тема. «Я досліджую світ». Закріплення знань про будову тіла людина та механізм роботи людського організму.

Тема. «Образотворче мистецтво». Будова людини. Малюнок олівцями.

Розробив: заступник директора з освітнього процесу
комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6»
Кам’янської міської ради
Федіна О.В.

Набір казок «Світові Класичні Казки» Сезон 1 — від компанії Смарт Коала

Набір казок «Світові Класичні Казки» Сезон 1 — серія інтерактивних «розумних» казок для дітей від компанії «Смарт Коала». Набір містить 4 всесвітньо відомі казки — Попелюшка, Піноккіо, Щасливий Принц та Червона Шапочка. Тексти оригінальних казок зазнали адаптації для того, щоб краще відповідати ігровому принципу навчання, що пропагує компанія. Кожна казка відтворюється людськими голосами за допомогою дотику Розумної Ручки до сторінок казок. Усі казки надруковано та озвучено трьома мовами – англійською, українською та російською.

Серія Книг «Ігри Математики» від компанії Смарт Коала

«Ігри Математики» — це лінійка спеціалізованих інтерактивних книг для дітей для вивчення математики та англійської мови від компанії «Смарт Коала». Серія включає в себе 4 книги – «Ігри Математики» Сезон 1, «Ігри Математики» Сезон 2, «Ігри Математики» Сезон 3 та «Ігри Математики» Сезон 4. Книги розраховані на дітей віком від 3 до 12 років.  Кожен сезон різниться складністю завдань та інформаційним навантаженням.

Вміст усіх книг надрукований англійською мовою. Присутній аудіо переклад українською та російською мовами. Книгами можна користуватися як самостійно, так і в комплексі з Розумною Ручкою від компанії виробника. Завдяки новітній технології Розумна Ручка зчитує та відтворює інформацію зі сторінок книг людськими голосами та відкриває доступ до інформації, що закодована на аудіальному рівні.

Серія Книг «200 Перших Слів» від компанії Смарт Коала

«200 Перших Слів» – це лінійка спеціалізованих книг для дітей з вивчення англійської мови від української компанії «Смарт Коала». Серія включає в себе 3 книги – «200 Перших Слів» Сезон 1, «200 Перших Слів» Сезон 2 та «200 Перших Слів» Сезон 3. Усі книги надруковані англійською мовою.

Новизна та унікальність книг Smart Koala полягає в інноваційній технології друку. Завдяки спеціальній технології нанесенні фарби, Розумна Ручка відтворює усю інформацію зі сторінок книг людським голосом. Розумна Ручка входить у стартовий набір від Smart Koala та працює з усім книжковим асортиментом компанії.

На святі поезії в Новосілківській ЗОШ І-ІІІ ступенів

Ухвалою 30-ої сесії ЮНЕСКО встановлено Всесвітній день поезії — свято, яке відзначається щороку 21 березня (в день весняного рівнодення). Вперше воно було відзначене 21 березня 2000 року.

У Новосілківській ЗОШ І - ІІІ ступенів Макарівського району Київської області вже другий рік поспіль долучаються до святкувань. Учні декламували поезію В.Симоненка, Л.Костенко, М. Вінграновького. Учениця 7 класу Аня Скляніченко зачитала власні вірші.

Свої поетичні доробки презентував присутнім учитель української мови та літератури, поет Олександр Бойко.

Гостями свята стали засновники мистецького порталу "Жінка-УКРАЇНКА" - Юрій та Тетяна Пероганичі.

Юрій Пероганич - український громадський діяч у галузі інформаційно-комунікаційних технологій, культури та освіти, генеральний директор Асоціації підприємств інформаційних технологій України, ініціатор створення і співзасновник громадської організації «Вікімедіа Україна».

П'єсу "Вітерець і Україна" Тетяни Череп-Пероганич інсценізували школярі

Нещодавно у столичній школі № 199  учні 4Б класу поставили виставу за п'єсою письменниці Тетяни Череп-Пероганич "Вітерець і Україна". 

Разом із класним керівником четвертокласників Людмилою Черновою за юних акторів у залі вболівали їх ровесники, родичі.

Головний персонаж п'єси - Вітерець, який подорожує Україною, аби пізнати її велич і красу в різні пори року.

Діти старалися, як могли. Кумедні, цікаві, артистичні вони вміло входили в ролі, декламували поезії, співали пісні, кружляли у танку.

Розмова про мову

Наприкінці літа Творче об'єднання дитячих письменників КО НСПУ закликало освітян міста та бібліотекарів провести 1-го вересня спільну акцію "Українська мова – запорука нашого миру". Ці слова висловив у День української мови та писемності боєць 54-го розвідувального батальйону Олег Волков. Основна ідея заходу полягала в тому, щоб сучасні українські письменники проговорили на відкритих зустрічах з дітьми, батьками: про роль мови у зміцненні нації; про вплив слів на свідомість людини; про перехід від однієї мови до іншої, як зміну одного світогляду на інший (за Гумбольдтом); про мову як інструмент миру та ін.

Усі кольори веселки

Школа глухихКоли я запитав у Сосниці, де знаходиться спеціальна загальноосвітня школа-інтернат I-III ступенів обласної ради (відома, як школа-інтернат для дітей із вадами слуху), мені одразу ж вказали дорогу та ще й запевнили, що цей будинок знайду вмить, надто вже він відрізняється від інших осель. Так і вийшло – ще здалеку помітив ошатний будинок блакитного кольору. Це було несподівано, однак чудово! Адже торік у болгарській Варні мене найбільше вразили саме їхні оселі – оригінальні, різнобарвні, теплих, світлих кольорів, жодна з яких (на всій вулиці) не була схожою на інші! Там були всі кольори веселки – здавалося, мальовничі, ніби казкові, будинки привітно усміхаються до людей.

Розробки уроків Оксани Мардус

Урок 3. «Про дитинство людей, які змінили наш світ» — вивчення оповідань Лесі Ворониної. lesya-voronyna.doc

Урок 4. «Автобус бажань» Дзвінки Матіяш — за книжкою Дзвінки Матіяш «Казки П’ятинки». avtobus-bazhan.doc

Урок 7. В «Саду нетанучих скульптур» Ліни Костенко»… — урок–віншування у гендерній площині. lina-kostenko..doc

Гуманістичний потенціал дитячої прози Віри Марущак

Наукові праці: науково-методичний журнал.  –  Вип. 228. Т.240. філологія. Літературознавство. – Миколаїв : Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2014. – 104 с.

Людмила Старовойт                                                                УДК 821.161.2

У статті зосереджується увага на казках і оповіданнях про дітей і для дітей Віри Марущак. Визначено їх домінуючу тематику, образну систему. Зроблено акцент на  гуманістичному потенціалі, який вони несуть реципієнтам.

В статье сосредоточено внимание на сказках и рассказах для детей и о детях Веры Марущак. Определена их доминирующая тематика, образная система. Сделано акцент на гуманистическом потенциале, который они несут реципиентам.

Ключові слова:  гуманізм, проблематика, ілюзія достовірності, реальне, фантастичне, антропоморфізм.

Об'єднати вміст