Шкільна освіта

На святі поезії в Новосілківській ЗОШ І-ІІІ ступенів

Ухвалою 30-ої сесії ЮНЕСКО встановлено Всесвітній день поезії — свято, яке відзначається щороку 21 березня (в день весняного рівнодення). Вперше воно було відзначене 21 березня 2000 року.

У Новосілківській ЗОШ І - ІІІ ступенів Макарівського району Київської області вже другий рік поспіль долучаються до святкувань. Учні декламували поезію В.Симоненка, Л.Костенко, М. Вінграновького. Учениця 7 класу Аня Скляніченко зачитала власні вірші.

Свої поетичні доробки презентував присутнім учитель української мови та літератури, поет Олександр Бойко.

Гостями свята стали засновники мистецького порталу "Жінка-УКРАЇНКА" - Юрій та Тетяна Пероганичі.

Юрій Пероганич - український громадський діяч у галузі інформаційно-комунікаційних технологій, культури та освіти, генеральний директор Асоціації підприємств інформаційних технологій України, ініціатор створення і співзасновник громадської організації «Вікімедіа Україна».

П'єсу "Вітерець і Україна" Тетяни Череп-Пероганич інсценізували школярі

Нещодавно у столичній школі № 199  учні 4Б класу поставили виставу за п'єсою письменниці Тетяни Череп-Пероганич "Вітерець і Україна". 

Разом із класним керівником четвертокласників Людмилою Черновою за юних акторів у залі вболівали їх ровесники, родичі.

Головний персонаж п'єси - Вітерець, який подорожує Україною, аби пізнати її велич і красу в різні пори року.

Діти старалися, як могли. Кумедні, цікаві, артистичні вони вміло входили в ролі, декламували поезії, співали пісні, кружляли у танку.

Розмова про мову

Наприкінці літа Творче об'єднання дитячих письменників КО НСПУ закликало освітян міста та бібліотекарів провести 1-го вересня спільну акцію "Українська мова – запорука нашого миру". Ці слова висловив у День української мови та писемності боєць 54-го розвідувального батальйону Олег Волков. Основна ідея заходу полягала в тому, щоб сучасні українські письменники проговорили на відкритих зустрічах з дітьми, батьками: про роль мови у зміцненні нації; про вплив слів на свідомість людини; про перехід від однієї мови до іншої, як зміну одного світогляду на інший (за Гумбольдтом); про мову як інструмент миру та ін.

Усі кольори веселки

Школа глухихКоли я запитав у Сосниці, де знаходиться спеціальна загальноосвітня школа-інтернат I-III ступенів обласної ради (відома, як школа-інтернат для дітей із вадами слуху), мені одразу ж вказали дорогу та ще й запевнили, що цей будинок знайду вмить, надто вже він відрізняється від інших осель. Так і вийшло – ще здалеку помітив ошатний будинок блакитного кольору. Це було несподівано, однак чудово! Адже торік у болгарській Варні мене найбільше вразили саме їхні оселі – оригінальні, різнобарвні, теплих, світлих кольорів, жодна з яких (на всій вулиці) не була схожою на інші! Там були всі кольори веселки – здавалося, мальовничі, ніби казкові, будинки привітно усміхаються до людей.

Розробки уроків Оксани Мардус

Урок 3. «Про дитинство людей, які змінили наш світ» — вивчення оповідань Лесі Ворониної. lesya-voronyna.doc

Урок 4. «Автобус бажань» Дзвінки Матіяш — за книжкою Дзвінки Матіяш «Казки П’ятинки». avtobus-bazhan.doc

Урок 7. В «Саду нетанучих скульптур» Ліни Костенко»… — урок–віншування у гендерній площині. lina-kostenko..doc

Гуманістичний потенціал дитячої прози Віри Марущак

Наукові праці: науково-методичний журнал.  –  Вип. 228. Т.240. філологія. Літературознавство. – Миколаїв : Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2014. – 104 с.

Людмила Старовойт                                                                УДК 821.161.2

У статті зосереджується увага на казках і оповіданнях про дітей і для дітей Віри Марущак. Визначено їх домінуючу тематику, образну систему. Зроблено акцент на  гуманістичному потенціалі, який вони несуть реципієнтам.

В статье сосредоточено внимание на сказках и рассказах для детей и о детях Веры Марущак. Определена их доминирующая тематика, образная система. Сделано акцент на гуманистическом потенциале, который они несут реципиентам.

Ключові слова:  гуманізм, проблематика, ілюзія достовірності, реальне, фантастичне, антропоморфізм.

Розробка уроку «Мова – душа народу» за творами Віри Марущак (фото)

IMG_4841Урок розроблений

  • учителем ЗОШ № 53 Володимиром Степановичем Кошовим                    
  • учителем-методистом, відмінником народної освіти Любов’ю Петрівною Трощенко

Пісня безсмертна, як древо життя

Виступ директора Старобасанської ЗОШ І–ІІІ ст. на нараді директорів з проблеми: «Формування національної свідомості школярів та оновлення форм і методів національного виховання»

Шановні гості, колеги, дорогі діти, я хочу коротко познайомити вас з роботою педколективу з формування національної свідомості школярів.

Наша школа 10 років працювала над проблемою «Розбудова національної школи засобами відродження народних традицій, культури, мови на уроках та позаурочний час».

Об'єднати вміст