В'ячеслав Купрієнко — автор і виконавець власних пісень

В'ячеслав Купрієнко (народився 28 лютого 1964 в місті Алчевську Луганської області). В 1981 закінчив СШ №22 міста Алчевська. В 1985 закінчив факультет розвідки Київського вищого загальновійськового командного училища ім. М.В. Фрунзе, за фахом: командна тактична розвідка, китайська мова. В 1987-1989 служив в Афганістані на посаді командира групи спеціального призначення 177 окремого загону спеціального призначення, нагороджений двома орденами Червоної Зірки. В 1992 звільнився зі Збройних Сил у званні капітана. Після звільнення зі ЗС СРСР, працював перекладачем китайської мови, переклав книгу з китайської «100 запитань по ушу» (1997), написав книгу «Феншуй - акупунктура землі» (1999).

Дискографія:

  • 1997 - збірник пісень "Я хотів відшукати дорогу"
  • 1999 - аудіо-альбом "Гімн серця"
  • 2000 - аудіо-альбом "Хочеться"
  • 2003 - аудіо-альбом "Сім перевалів"
  • 2004 - аудіо-альбом "Політ"
  • 2007 - аудіо-альбом "Сповідь офіцера розвідки"
  • 2011 - альбом "Нічого взамін",
  • 2016 - альбом "Соняхи"

Участь у фестивалях:

  • 2000 - Лауреат 2-го Московського міжнародного фестивалю "Віват, перемога!"
  • 2001 - Лауреат 3-го Московського міжнародного фестивалю "Віват, перемога!"
  • 2002 - Лауреат 5-го Всеросійського фестивалю "Бойове браство".
  • 2002 - Лауреат Всеукраїнського фестивалю авторської пісні "Бабине літо" г. Харьков.
  • 2003 - Лауреат 4-го Харківського міжнародного фестивалю "Солдати ХХІ століття проти війни".
  • 2003 - Лауреат 4-го Берлінського міжнародного фестивалю "Російський акцент"
  • 2005 - Лауреат 5-го Нижегородського міжнародного фестивалю "Перемога".
  • 2007 - Лауреат 1-го всеукраїнського фестивалю "Чорнобильські мотиви"
  • 2010 - Лауреат VI Московського міжнародного фестивалі "Солдати Росії"
  • 2016 – Лауреат фестивалю «Пісні, народжені в АТО».

Живе в смт. Бородянка, Київської області. Одружений, має двох доньок.

Зовсім неофіційно

Мені було 7 років, коли батько відвів мене на прослуховування в музичну школу. Вчителька попросила вгадати звучання кількох нот, з чим я, здається, впорався. Потім попросила щось заспівати. Я впевнено закричав: «Ех, тачанка-ростовчанка, / наша гордість і краса, / Конармійськая тачанка, / всі чотири колеса ».

Ще тоді я підсік батьківську усмішку, яку батя всіляко намагався приховати ... Я наївний, думав, що батько радіє за сина. Ага, як же. Коротше, діагноз був такий: «У хлопчика слух є, а голосу нема». Але, мовляв, нехай він намагається, частіше співає і голос розвинеться.

І мене взяли, і я став займатися на фортепіано. Прагнення з мого боку не було, тому як до музики мене прикріпили «паровозом» за моєю старшою сестрою. Буквально через пару місяців вчителька переїхала в інше місто, а займатися в іншого я навідріз відмовився. Музичний паровоз поїхав без мене. Але я не довго стояв на пероні і вскочив у приміську спортивно-дворову електричку. Тут було по-свійськи затишно. Попереду було ціле життя для занять більш серйозними, ніж музика.

Був двір, був спорт, був автотрасовий моделізм, була «зірниця» ... і все це під розмашистий акомпанемент «трьох блатних акордів». Багато чого було перепробувано: футбол з 10 до 14 років, бокс з 15-ти до 17-ти і епізодично ще 5-6 видів спорту. Паралельним курсом йшли автомоделізм і «зірниця». У футболі я подавав надії, завжди грав у основному складі, по боксу був чемпіоном міста і бронзовим призером області. За моделізм залишилася цілий стос грамот різного ґатунку: від кращого в школі до першого в області. «Зірниця» по суті справи здійснила мою профорієнтацію і практично підготувала мене до військового училища.

Уже в курсантських погонах, мене випадково занесло в спортивне орієнтування. І дуже скоро я щиро полюбив цей вид спорту – за своєю внутрішньою логікою співпадає з моїм внутрішнім «я». «Дурна голова ногам спокою не дає» –це про орієнтування ... і про мене. Тут я доріс до кандидата в майстри спорту.

А ще зі значимого було – карате, у одного з кращих тренерів у Союзі. В результаті – напівлегальна скоринка тренера і судді міжнародної кваліфікації.

Коротше кажучи - орел ... Суперрр

«Зірниця» – це особлива сторінка мого життя, списана вздовж і поперек, та ще й з кольоровими ілюстраціями. Цією барвистою чернеткою я користуюся і по сей день.

Пал Дмитрич – старшина у відставці – наш наставник і по «зірниці» та по автомоделізму, був запальний і суворий. Але справою горів і нас запалював. Всього лише один штрих: навчання в школі починалася о 8:00, а ми, зірничники, приходили до 7:00!!! Робили зарядку і ще займалися танцями – допотопною полькою і вічним вальсом. Що викликало цілком заслужені глузування у всій школі.

А наш воєнрук Сергій Степанович – «Степич», – полковник, ветеран війни, був на диво колоритним мужиком. Знав масу народних примовок і піхотних жартів, чим міг легко образити, але тут же обійняти і приголубити наших вразливих дівчат. «Що ти вирядилася як Мілітріса Кірбітьївна», - і з задоволенням додавав ще смачний ляпас по м'якому місцю.

Після 6-го класу я купив гітару. Тоді це було удачею, адже в магазинах їх просто не було! Вона дісталася мені з рук за 15 руб. Потерта семиструнка чернігівської музичної фабрики, з овальною наклейкою злегка еротичної дами. Такі наклейки були особливим шиком: ГеДееРівські, німецькі! На ціннику всередині гітари значилося 13 руб. Стільки я і випросив у матері, додавши 2 своїх кровних рубчика, зекономлених на шкільних обідах. Так у мене з'явився перший інструмент, і я захворів гітарою.

Почалися дворові пісні і перші виступи на шкільних вечорах. Якось з Лешком однокласником, ми на вечорі заспівали, по-моєму «шкільний вальс». Та так душевно, що наша класна дама, сувора і суха фізичка випалила: «Хлопчики, як здорово!» Ми отетеріли і зрозуміли: мистецтво творить чудеса.

Пам'ятаю як в таборі праці і відпочинку, після 8-го класу, я переробив слова на мотив «Листя жовті» під поточний момент, і заспівав їх там на вечорі самодіяльності: «не прожить нам в школе этой, / без потерь, без потерь… /
раньше люди жили стадом, / тот работал кому надо, / а теперь, а теперь»
.

Був шалений успіх. Дівчата навперебій просили дати переписати слова. Але авторські амбіції штука ще не вивчена, і я вередував, і давав неохоче. Не міг скласти собі ціну.

На жаль, далі дворової школи в гітарі я не просунувся – не та в моєму дворі була аура, не ті потоки. І я з гітарою залишився один на один. А жаль. Хоча кожен божий день, після тренувань, години по 2 мінімум, мучив гітару, поки не чув традиційне, батьківське: «Досить тринькати, йди роби уроки!»

На першому курсі КВОКУ було не до гітари — вижити б і зрозуміти, що тут взагалі відбувається. А на старших курсах я до неї охолов, хоча іноді грав, адже у нас були в пошані «офіцерські, білогвардійські» і «юнкерські» пісні, та й афганські вже приспіли. «Другий батальйон» і «Ущелина Шінкарак» вивчив ще тоді, в 82-83 рр. Спасибі Валері Петряєву. Якщо ще додати 4 училищних роки на посаді ротного заспівувача, то можна сказати, що я чесно виконував рекомендації своєї першої і єдиної вчительки з музики.

Потім був Афган і була перша пісня «8 грудня», пам'яті Льоші Трофимова. Потім ще кілька ... І тиша на 7-8 років.

Дослуживши до капітанських погон, я перестав цікавитися майорськими. Радянський Союз розвалився, до пенсії залишалося якихось два-три роки. Не дослужив. Пропав інтерес. Звільнився.

Став у пригоді училищний диплом перекладача з китайської. І я поринув у китайську мову і в культуру стародавнього Китаю. Як і належить - повністю з головою. Перші болісні письмові переклади. Поїздки в Китай перекладачем. І ось вона, висота: видання свого першого солідного перекладу окремою книгою: «100 запитань по ушу». Пам'ятаю, як взяв у руки перший екземпляр, погортав, знайшов своє ім'я. Приємно. І що далі?

Далі в моє життя увійшов феншуй, дуже модна в 90-х роках китайська заморочка, та й нині досить популярна. Власні семінари, статті в газетах і журналах, постійна рубрика в київському щомісячнику «Архітектура і будівництво» і, як підсумок, ще одна книга, вже авторська: «Феншуй - акупунктура землі».

Кілька років пішло на те, щоб зрозуміти що ж таке феншуй насправді. Розібравшись, я незабаром охолов до нього. А жити без інтересу - нудно. Навіть відмовився від перевидання своєї книги.

Але з'явилися пісні, багато і на різні теми, часом з відгомонами китайського світовідчуття. Це було порятунком. Вони – пісні – вже не вміщалися в квадратуру маленької кухні і вимагали розширення акустичного простору і глядацької уваги. Так я вийшов на сцену.

На перший мій концерт прийшло близько 20 глядачів. Я їм шалено вдячний за цей аванс. У мене зберігся запис одного з перших моїх концертів ... Навряд чи б я тоді став самого себе слухати.

Трохи пізніше був перший успіх на міжнародному фестивалі «Віват, перемога» в Москві. Це найдорожча для мене нагорода. Визнання мене як автора-виконавця, відомими людьми, членами журі, Євгеном Крилатовим і Валерієм Золотухіним, було приємно.

Що було далі? Фестивалі, концерти, нові пісні, нові альбоми ... Впевненість і сумніви. Моторошний інтерес до слова - короткого, ємного і єдино можливого в даному місці строфи чи рядка. І любов до музики – не перша шалено-пристрасна, а зріла, повільними ковтками, в кайф.

Мені подобається створювати і обертати свій маленький світ по осі актор-глядач. Відчувати шкірою гравітацію цих полів, їх взаємопроникнення, взаємозалежність, їх перетин, сплетіння і єднання.

Тільки б не розлюбити! А жити без любові і інтересу - для мене це нудьга нестерпна.

Що ще?

А все.

Решта - в піснях, віршах, есе, казках ...