Шевченко сучасний. Шевченко пророчий. Шевченко актуальний. У день, коли про феномен славетного Кобзаря говорили багато і повсюдно, пафосно і щиро, з розумінням і «для годиця» – в обласній філармонії Шевченка... співали. Прем`єра опери Костянтина Данькевича «Назар Стодоля» за однойменною п’єсою Тараса Шевченка запросила у світ музики, голосів, драматургії, українського колориту і нашого етнічного барвистого мелосу. Ще у фойє філармонії стало зрозумілим, що подія викликала неаби яку цікавість у представників культурної еліти краю – багато знайомих облич. А ще потішило, що на прем`єру завітали цілими родинами, навіть з маленькими дітьми. І хоча зовсім юному поколінню напевно було важко зрозуміти геть усі перепитії драми – бо ж як пояснити сучасній дитині, що доньку можна просватати за старого чоловіка, якого вона в очі не бачила? – утім загальний настрій, динаміка, яскраві народні костюми та акторська гра буквально з перших хвилин запросили до Всесвіту, створеного на сцені.
А там вирувало неповторне українське Різдво! А там було лірично і тривожно, піднесено і ницо, щиро і підступно, самовіддано і вірно. Там у всій повноті голосів, пластики, емоцій утверджувалося життя! Під час окремих сцен були задіяні близько сотні артистів – чоловічий хор і балет ансамблю «Козаки Поділля» (балетмейстери – заслужена артистка України Олена Єфімчук, Сергій Качуринець ), хмельницький муніципальний камерний хор (хормейстери – заслужений діяч мистецтв України Ігор Цмур, Дмитро Голуб). Яскраво перевтілилися у своїх персонажів заслужені артистки України Фатіма Чергіндзія та Олена Леонова, виконавці ролі сватів Андрій Юрченко та Казимир Місюренко. Виконавець ролі козака Гната Степан Дробіт до роботи над цією оперою долучився і в якості помічника режисера. «До прем’єри готувалися близько трьох місяців. Спочатку солісти розучували тексти, потім була робота з диригентом та робота диригента з оркестром. Згодом все це разом зводили та працювали з режисером» – розповів артист. Працював над постановкою Орест Пастух, художник постановник Олена Янчук. А головні партії виконали лауреати міжнародних конкурсів Дмитро Жуков – сотник Хома Кичатий, Ольга Абакумова – Галя, Михайло Малафій – Назар Стодоля.
Якщо акторська гра на сцені – одне крило опери, то друге – музичне наповнення. Симфонічний оркестр обласної філармонії та деригент Тарас Мартиник професійним виконанням створювали тло і основу, полегкість і напруження, акцентували і підсилювали хід дії . У той час, коли на сцені втілювалося справжнє дійство – з ліричним наповненням, глибоким драматизмом, веселощами і жартами, водінням Кози, танцями і навіть боями на шаблях... А потім зала вибухнула оплесками і вигуками «Браво!» Непомітно і навіть якось швидко збігли майже три години опери, поділені на три дії.
...Вже після привітань з блискучою прем`єрою, обіймів, дарування квітів і фотографувань, за дверима філармонії зустрів мрячним дощем весняний вечір. І попри контрасність – з козацько-Різдвяних декорацій опери в антураж вологого провесня з ліхтарями, автівками і світлофорами – не полишало відчуття близькості і дивної спресованості. Спресованості відчуттів, доль, творчих геніїв музикантів та співаків, Шевченка і всіх нас. А ще – втіхи від того, що випало знатися, співпрацювати, дружити з людьми, котрі, попри всю однотонність буднів, здатні своїми талантами створювати те, що стає подією в житті не лише її творців, а й глядачів. Опера «Назар Стодоля» – третя в творчій долі філармонії. Ми, глядачі, швидко звикаємо до хорошого. Отож, чекаємо наступної прем`єри!